2020-03-19

Jak uruchomić PPK w firmie?

Program PPK pozwoli Ci odłożyć pieniądze na przyszłość. Czym jest?

Jak uruchomić PPK w firmie?

Od początku roku 2020 do Pracowniczych Planów Kapitałowych dołączają firmy zatrudniające od 50 do 249 pracowników. Najpóźniej do 24 kwietnia pracodawcy powinni wybrać oferenta PPK, a do 11 maja podpisać w imieniu i na rzecz pracowników umowę o prowadzenie PPK. 

Trwa druga faza wprowadzania Pracowniczych Planów Kapitałowych, które mają w założeniu podnieść bezpieczeństwo finansowe polskich pracowników. Pracodawcy mogą wybierać wśród 20 instytucji finansowych, które otrzymały zezwolenie na zarządzanie i prowadzenie PPK. Jedną z nich jest Compensa TU na Życie SA Vienna Insurance Group – jedyny w tej grupie ubezpieczyciel, który oferuje PPK z dodatkowym komponentem ochronnym. Oprócz tego, dzięki swojemu doświadczeniu i narzędziom obsługowym może stanowić dla klientów duże wsparcie w procesie wdrażania PPK.  

Dopasujemy ubezpieczenie firmowe do Twoich potrzeb. Zostaw kontakt, a zadzwonimy do Ciebie.

Jak uruchomić PPK w firmie?

1. Konsultacje z pracownikami  

Pracodawca dokonuje wyboru podmiotu zarządzającego PPK wraz z reprezentacją pracowników lub przedstawicielami związków zawodowych. Jeśli porozumienie nie zostanie osiągnięte, pracodawca jest zobowiązany do samodzielnego wyboru instytucji we wskazanym ustawowo terminie. W przypadku firm zatrudniających od 50 do 249 pracowników jest to 24 kwietnia 2020.  

2. Zawarcie umowy o zarządzanie PPK i akcja informacyjna

Po dokonaniu wyboru, pora na podpisanie przez pracodawcę umowy o zarządzanie PPK. Jest to także czas dla pracodawcy na przeprowadzenie akcji informacyjnej wśród pracowników. I tutaj może włączyć się instytucja, z którą firma podpisała umowę. Za pośrednictwem CUK Ubezpieczenia Compensa oferuje pracodawcom w tym obszarze duże wsparcie. To mogą być spotkania informacyjnie dla pracowników w siedzibie firmy, to są także materiały edukacyjne w formie drukowanej i elektronicznej. 

3. Zawarcie umowy w imieniu i na rzecz pracowników o prowadzenie PPK

Po podpisaniu umowy o zarządzanie pora na zapisanie pracowników do PPK. Jak to zrobić? W przypadku PPK Compensy jest to bardzo proste. Dzięki aplikacji dedykowanej PPK można to zrobić poprzez wczytanie listy pracowników ze swojego systemu kadrowo-płacowego. Warto zaznaczyć, że pracownicy w wieku  od 18 do 55 lat zapisywani są obowiązkowo, a w wieku od 55 do 70 lat, jeśli wyrażą chęć przystąpienia do PPK. 

Aplikacja Compensy ma za zadanie w jak największym stopniu odciążyć pracodawców, dla których PPK oznacza dodatkowe obowiązki i wynikającą z nich odpowiedzialność. Serwis umożliwia pełną obsługę programu, m.in. szybki obieg dokumentów pomiędzy firmą a podmiotem zarządzającym PPK, generowanie raportów wpłat i uczestników, oraz szereg innych użytecznych z punktu widzenia pracodawcy funkcji. Strona ułatwia także transfer oszczędności nowego pracownika do PPK prowadzonego w firmie, w której podejmuje pracę. Masz pytania na temat PPK? Napisz do nas na zycie@cuk.pl.

Oceń artykuł

0
(0)

Wpisz datę końca polisy

  • przypomnimy Ci o zbliżającym się końcu ochrony
  • przedstawimy najszerszy zakres polisy w najlepszej cenie na rynku